Legyen szó Appel vagy Samsung készülékekről, a márkaszerviz használata minden esetben drága és jellemzően körülményes is. Előfordulnak ugyan garanciális problémák, de az esetek többségében olyan gonddal fordulunk a hivatalos képviseletek szervizei felé is, amik kívül esnek a garancia keretein. Mindig nagy kérdés, hogy mennyit ér meg a későbbi garancia megtartása? Érdemes-e csak azért a hivatalos iPhone szerviz felárát megfizetni, hogy a telefon későbbi, esetleges garanciális javítása érvényes maradjon. Ugyanezt eljátszhatjuk egy Galaxy-val is: egy könnyen javítható sérülés miatt kifizetünk-e egy vagyon a Samsung szerviz felé vagy megbízunk eléggé a gyártóban ahhoz, hogy talán nem romlik el magától a telefon és akkor amúgy sincs miért a garanciát érvényesíteni. Sérülések esetén a garancia úgysem él: senki nem vállal azért felelősséget, hogy mi leejtjük-e a telefonunkat vagy sem.
Ha elengedjük a gyakran jelentkező bűntudatot, hogy megszegjük a gyártó ajánlását és odaadjuk telefonunkat egy márkafüggetlen szolgáltatónak, az esetek többségében nagyon kellemes meglepetésben lesz részünk. Fontos azonban, hogy jól válasszunk: leinformálható, hosszú ideje működő, jó referenciákkal rendelkező szervizbe adjuk mobilunkat. Ha így választunk azt fogjuk tapasztalni, hogy a rendszer alkalmazkodik elvárásainkhoz és nem nekünk kell a szolgáltató belső szabályzatai szerint eljárnunk. Rugalmas hozzáállás, hozzáértő válaszok azonnal és nem a szervizbe való küldés és több nap utáni sablon e-mail. Ráadásul választási lehetőségeink is lesznek: az alkatrészek lehetnek gyári minőségűek vagy utángyártottak is. Például egy régebbi készülék sérült hátlapja nem fog többe kerülni mint magának a készüléknek az értéke, mert nem csak a gyári hátlap lesz az egyetlen lehetőségünk horror szerelési költség mellett.
Vevőközpontú, rugalmas és gyors szolgáltatás, aminek az ára is jelentősen kedvezőbb: így írható le egy megbízható márkafüggetlen mobiltelefon szerviz ajánlata. Érdemes nekünk is megfontolni, kihez fordulunk segítségért.