BLOG

Használt Xiaomi bevizsgálás Budapesten

Egy telefon általános állapotának felmérésére több okból is szükségünk lehet. Ugyanakkor ilyen bevizsgálás a hivatalos Xiaomi szerviz szolgáltatásai között nem szerepel. Például ha egy néhány éves és várhatóan még hosszú ideig kifogástalanul működő Mi 9T Pro telefont szeretnénk bevizsgáltatni konkrét hiba észlelése nélkül, akkor csak márkafüggetlen mobiltelefon szervizekhez fordulhatunk.

Mégis mikor lehet erre szükség? Használt telefon vásárlása lehet az egyik oka ennek, hogy megtudjuk “új” készülékünknek van-e valamilyen hibája vagy szorul-e valahol frissítésre – mondjuk egy új akkumulátor beüzemelésére. Céges mobilok esetén a flotta általános karbantartásakor is szükség lehet rá vagy ha egy korábbi munkatárs céges telefonját másnak szeretnénk kiadni, de előtte meggyőződnénk annak állapotáról. Az is előfordul, hogy egyes telefonok egyszer csak előkerülnek egy cégnél, de az az információ már elveszett, hogy volt-e korábban problémája a telefonnak, ami miatt nem volt használva az elmúlt időszakban.

A bevizsgálás során általános állapotfelmérés történik, de arra is van mód, hogy kiderítse a szerviz, van-e valamilyen garancia még a készüléken. A garancia származhat a gyártótól vagy egy korábbi javítás eredményeként elképzelhető más garancia is utólag szerelt alkatrészekre. A bevizsgáltatás során a technikus megvizsgálja, hogy a telefonon található adathordozók (például belső tárhely, memóriakártya) működnek-e megfelelően, illetve ha szükséges, az adatok biztonságos törlését vagy mentését is elvégezi. A bevizsgálás alkalmával a szerviz megállapítja, hogy a telefon eredeti-e, illetve nincs-e rajta bármilyen vírus vagy más károsító szoftver, ami veszélyeztetheti az adatokat vagy a készülék használatát.

Egy ilyen bevizsgálás gyors és feltárja az esetleges hibákat. A problémák megtalálása után azonnali megoldást is kínálnak, ami alapján dönthetünk a szervizelésről. Az esetek többségében, ha találnak is hibát a technikusok, a javítással együtt sem tart a bevizsgálás és javítás tovább néhány óránál. A mobiltelefont még csak be sem kell személyesen vinnünk a vállalkozáshoz – bár természetesen erre is van lehetőség, ha ez a könnyebb megoldás – elég futárral elküldenünk azt. A javításról telefonon tudunk egyeztetni a szervizzel, majd a javított készülék ismét csomagként kerül vissza hozzánk.

Korábbi bejegyzések: