A mobiltelefon-gyártók számtalan ok miatt dönthetnek egy-egy készülék adott piacon történő forgalomba hozatala mellett, vagy éppen ellene. Ilyen lehet a piac és a kereslet mértéke vagy olyan előírások és szabályok, amiket a gyártó nem tud vagy nem akar betartani. Az e-kereskedelem világában ennek ellenére elképzelhetetlen, hogy ha valaki nagyon szeretne, ne tudja beszerezni az egyébként adott országban nem forgalmazott típusokat. A szervizelés ilyenkor jelentős probléma lehet. A ma már minimum 10 éves Mi 2-es telefonokat egyetlen Xiaomi szerviz sem látta és ennyi idő elteltével pláne nem látja szívesen. Ugyanez lehet a sorsa a viszonylag újabb Nokia 8. 3-nak is.
A telefon 2020-ban jelent meg, és az egyik kiemelkedő jellemzője a 5G támogatás, de ha netán még a készülékhez hozzá is jutott valaki, pont ezt a tulajdonságát egy korlátozás miatt nem fogja tudni használni. Mindez annak fényében, hogy a készülék relatív magas áron volt beszerezhető, nem tette vonzóvá. A Nokia 8. 3 inkább a márka fejlődését hivatott jelképezni és még a forgalmazók sem gondolták komolyan, hogy lenne számottevő piaca itthon.
Pedig nem rossz mobilról beszélünk. 6, 81 collos IPS LCD kijelzővel rendelkezik, ami Full HD+ felbontást nyújt, természetesen ujjlenyomat-érzékelő is van már rajta. Hátlap főkamerája 64 megapixeles, amit egy kisebb felbontású ultra nagy látószögű, egy mélységérzékelős és egy makró kamera egészít ki. Előlapi kamerája 24 megapixeles. Akkumulátora erős (4500 mAh), gyorstöltést is lehetővé tesz. Nehezen magyarázható Qualcomm Snapdragon 765G processzora, ami biztosan elég a napi munkához, miközben biztosan kevés játékok futtatására.
Ha valaki James Bond telefonjával rendelkezne hazánkban, aligha számíthat a hivatalos szervizek nyújtotta szolgáltatásra, de ezt talán bánnia sem kell. A hivatalos szervizek tuti nem találkoznak, a Magyarországon nem forgalmazott darabokkal, míg a jobb márkafüggetlen szervizek rutinszerűen találkoznak mindenféle készülékkel, nem hogy olyan típusokkal, de akár olyan gyártmányokkal is, amik itthon nem beszerezhetőek. Aggódás helyett tehát irány egy bevált márkafüggetlen szerviz, ahol biztosan találnak megoldást a felmerülő gondokra.
Korábbi bejegyzések:
- Átlagos középkategóriás mobil amerikai alkatrészek fájó hiányával: P Smart (2021)
- Poco F2 vagy egy régebbi prémium kategóriás mobil a jobb választás? 3-3 érv mindkét oldalhoz
- Legnépszerűbb mobilok javítása a Nokia 2.1-től az Apple telefonokig
- Xperia X, P Smart vagy valamilyen iPhone a jobb választás?
- Megsérült Hauwei P8 Lite hátlap gyors cseréje