Legyen szó Poco F2 Pro vagy mondjuk egy Mi 6 esetleg bármilyen másik készülékről előfordulhat, hogy kijelzőjét megsértjük, összetörjük vagy egyszerűen érzéketlenné válik az idő előrehaladtával. Ezek a problémák gyakran a gyári garancia lejárta után keletkeznek, de érdemes tudnunk, hogy a fizikai sérülések javítására nem vonatkozik a jótállás: azt mindenképpen nekünk kell állni, csak azért “kell” gyári szervizben végeztetnünk a kijelző cseréjét, hogy a más területekre érvényes garanciát ne veszítsük el.
A hivatalos Xiaomi szerviz Budapest központjában működik, de a valóságban ez inkább egy ügyfélszolgálat, ahol leadhatóak a problémás készülékek. A javítással kapcsolatos érdemi kérdésekre nem minden esetben kapunk biztosan választ és a javítás hossza napokban mérhető. Természetesen a márkaszerviz munkadíja és az általuk használt gyári alkatrészek költsége nem feltétlenül pénztárcabarát. Könnyen lehet, hogy simán kifizetjük azt az árat az ilyen javításoknál, amit esetlegesen, talán, elveszítünk akkor, ha a garanciáról lemondva máshol szervizeljük a készüléket és ezért nem tudunk ingyen javítást kérni a jövőben valamilyen a jótállás tárgykörébe tartozó javításkor.
A kijelzőcsere egy márkafüggetlen Xiaomi szervizben nem csak gyorsabb, de jelentősen olcsóbb is. A gyorsaság annak köszönhető, hogy a szerviz általában a helyszínen található, nem csak egy ügyfélszolgálati munkatárssal tudunk beszélni, hanem akár azzal a technikussal is, aki később hozzáfog telefonunk javításához. A javítás hossza inkább órákban, mint napokban mérhető. A népszerű készülékekhez az alkatrészek rendelkezésre állnak. Itt is választhatunk gyári minőséget, de van lehetőségünk az utángyártott alkatrész mellett dönteni. A rugalmasság mellett a munkadíjak is kedvezőbbek. Nem árt tudni, hogy a megbízható szervizek ugyanúgy adnak garanciát a beépített alkatrészekre és az elvégzett munkára, mint ahogyan azt a hivatalos márkaszerviz tenné. (Ha ezt nem vállalja a szerviz, inkább vigyük készülékünket máshova. )