Xiaomi Mi 9T, LG K52, LG K22, iPad Air 3, Samsung Galaxy A53, Realme 7 és sorolhatnánk még a különböző márkákat és modelleket, egy közös dolog biztosan van bennük: elromolhatnak és megsérülhetnek. Ilyenkor azonnal elkezdünk aggódni, mennyibe is fog ez kerülni a hivatalos Apple szerviz javítása után vagy, hogy vonatkozik-e erre egyáltalán a gyári LG szerviz garanciája.
A gyári garancia az esetek többségében azokra az esetekre vonatkozik, amikor a készülék klasszikusan elromlik. A legtöbb mobiltelefon ugyanakkor évekig nem romlik el látványosan, hacsak nem történik vele valami. Mondjuk lepottyan az asztal sarkáról, mert a macska óvatlanul leveri, a gyerek véletlenül beleken valamit a töltőcsatlakozóba vagy mert a strandon már az első hullám után jutott eszünkbe, hogy upsz, itt van ám a mobil is. Na ezekre az esetekre nem vonatkozik garancia, maximum ha nagyon előrelátók voltunk, akkor kötöttünk biztosítást.
A gyári szervizek helyett ilyenkor kerülhet szóba egy márkafüggetlen szolgáltató. Ugyan várhatóan egy ilyen szervizlátogatás során elveszíthetjük az eredeti garanciát, de ha spórolunk vele 70-80 ezer forintot, lehet megéri, pláne ha tudjuk, hogy legközelebb is szakértő kezekbe adhatjuk mobilunkat és nem lesz egy vagyon a javítás. A garancia fogyasztóvédelmi szempontból fontos intézmény, de nem árt tudatosítani, hogy nem kötelez minket semmire és a legsúlyosabb büntetés, amit kaphatunk, hogy elveszítjük azt a garanciát, amit optimális esetben soha nem használunk. Ha pedig már lejárt a garancia, akkor tényleg csak a mi választásunk, hogy a gyári vagy a független iPhone szerviz csapatát választjuk.
A márkafüggetlenek mellett az áron túl a jóval nagyobb rugalmasság és a széles körű tapasztalat szól. Nem csak alkatrészből “végtelen” a kínálatuk, de minden márkájú telefon került már kezeik közé, olyanok is, amik nem feltétlenül kerültek magyar forgalomba. Nem csak a gyári javítási előírásokat követhetik a technikusok, hanem szabadon használhatják tudásukat a legjobb megoldás érdekében.