Egy iPhone vagy egy Galaxy is szuper telefon, kétség nem fér hozzá. Összehasonlító elemzésekkel, tesztekkel tele van az internet arról, melyik a jobb készülék, mi az amiben egyik picit gyengébb, mint a másik. A márkákhoz való hűség mindkét gyártó esetében jelentős, így pszichológiai okai is lehetnek annak, valaki miért választja egyik vagy másik darabot. Megnézzük mi történik akkor, ha elromlik a készülék.
Akár Samsung, akár almás telefonunkkal adódik gond, fontos, hogy a garancia ideje alatt csak hivatalos márkaszervizt keressünk fel. Ha más nyitja fel a készüléket, a garancia elveszhet. iPhone szerviz keresésének nulladik lépése az Apple ID felkutatása, hiszen ezzel fogunk tudni a cég online felületén időpontot foglalni valamelyik szervizbe. Már a foglalásnál meg kell adnunk, mivel kapcsolatban szorulunk segítségre (akkumulátor, kijelző, töltő stb. ).
A Samsung esetében az jelentheti a trükköt, hogy hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy a dél-koreai óriáscég mindent is gyárt a hajszárítóktól a légkondicionálókon át az okostelefonokig. Jellemzően minden márkaszervizben kedvesen fogadnak minket, de nem ugyanott fognak tudni érdemben segíteni, ha porszívónk romlik el vagy ha mobilunk. Győződjünk meg tehát arról, hogy a hozzánk legközelebb eső Samsung szerviz valóban mobil telefonok javításával is foglalkozik.
Ha már a készülék garanciája lejárt, fordulhatunk márkafüggetlen műhelyekhez is. Válasszunk hosszú idő óta sikeresen működő és jó referenciákkal rendelkező szolgáltatót. A legtöbb készülék javítása gyorsabb és olcsóbb egy ilyen szerelőnél, miközben a beépített alkatrészekre és az elvégzett munkára ugyanúgy jár a garancia.
Óhatatlan felmerül sokakban a mobilok otthoni javításának lehetősége is. Hardveres problémák esetén ezt semmiképpen sem ajánljuk. Egyrészt speciális eszközök és szaktudás szükséges hozzájuk, másrészt könnyű nagyobb kárt okozni egy elhibázott alkatrészcserével. Ha még mindez sikerül is, az eszközök beszerzésének ára és a javításra otthon szánt idő hossza is meg fogja haladni azt, ahogyan megoldották volna számunkra egy szervizben a szerelést.
Szoftveres hiba esetében egy otthoni javítási módszer kipróbálása lehetséges. Készítsünk biztonsági mentést adatainkról és keressük meg hol lehet a gyári beállításokat visszaállítani. Ez sok esetben megoldja problémánkat, de előzetes mentés nélkül adataink elveszhetnek.